Onsdag

Denna vecka har vi börjat med Pbl. Det betyder problembaserat lärande. Vi har två veckor av Pbl varje termin och denna termin är det vatten som gäller. Jag måste säga jag lärt mig en hel del redan, lite för mycket kanske. Vi var på ett reninsverk igår och det var inte The worlds most pleasent smell alltså. Jag fick lite panik i ett rum där det stank nåt så otroligt.  Jag fick nästan kvälvningar och efteråt ville jag bara duscha. I alla fall med Plb sitter vi i grupper med 15 personer och jobbar i hop frågor baserade på några mål som skolan har satt upp. Vår grupp satte ihop sju frågor. Alla helt okey och vettiga, men två av frågorna besvaras med superlånga svar och det känns inte super kul. Men det har gått bra och jag har besvarat alla frågor utom två.  Jag och Judith var ganska less på det hela på eftermiddagen så det blev mer att vi fjantade oss mer än att vi arbetade med uppgiften.  Jag ska ha klassfest i helgen och det ska bli askul faktiskt. Vi ska vara ute hos min pappa i hans hus så det ska bli nice som faan alltså. Det blir väl kanske ca 30 pers. Pappa ska inte vara hemma utan det blir fritt för än gång skull liksom. Jag är egentligen bara orolig för att ingen dyker upp och att det blir svinigt, men det är nog lungt om vi plockar undan glas prylar och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0