Hypen måste dö!

Jag avskyr att upptäcka ny musik nuförtiden. Det låter kanske väldigt konstigt eftersom jag som person har musik som en av mina stora passioner här i livet. Att lyssna på musik och upptäcka musik har för mig varit en viktig  del av min identitet. Men när jag sitter på sidor som Pitchfork, Gorilla vs bear, Discobelle, Mybestfreindismygrind och whoa blir jag så uppslukad och besatt. Jag laddar ner alla mp3 låtar man kan få tag på, kollar upp myspace och wiki osv. Men jag blir sällan en fan mer än ett par timmar eftersom jag konsumerar så mycket musik så hinner jag sällan bry mig eftersom jag dagen efter redan gått över till nästa upptäckt. Det känns som om det blivit så idag, att musikmedierna hypar en artist och debut albumet som på uppföljar albumet känns helt utvattnad bara för att dom säger det. Vi går vidare då årsbästa listorna kommer, för att sedan gör samma sak år efter år. Jag börjar faktiskt bli less på det.


'


Tre band som hypats flitigt vid debuten: Glasvegas, The Strokes och Css (cansei de ser sexy)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0