Noooooooo what have i done with my Psu.

Idag gick jag från mamma till pappa, om jag inte hade haft sådan ångest och panik skulle jag nog skryta över att jag gått 4 km idag. Då jag kom fram till pappa så började jag och packa upp datorn som jag har ärvt av Sebastian. Jag satte ihop den och gjorde mig redo för att se vad som fanns på datorn. Den startade inte så jag kollade på datorn om det var någonting jag glömt. Nej det var det inte, men det fanns en röd switch sak där det stog 230, jag switchade den till andra sidan  där det stod 115 och boom. Jag skulle inte ha gjort det för det for gnistor överallt och det lät som en liten explosion(jag överdriver förmodligen). Jag drog ut kontakten och satte mig brevid datorn där jag vaggade fram och tillbacka som en mental patient och bara nej nej nej. Det luktade brännt i hela rummet men jag tog mig i kragen och slog på min laptop för att kolla om allt hopp var över. Som tur är verkar det inte vara det för jag hittade en sida där jag fick hopp. Hårdisken har förmodligen klarat sig, kanske en del bortfall men det är förmodligen bara Nätaggregatet och en säkring som behövs bytas ut. Jag känner mig lite förkrossad eftersom jag väntat så länge på det här, men så länge hårdisken klarat sig bör jag inte klaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0