Söndag

Jag måste säga vilken tyng det är som har lyfts från mina axlar. Jag har gjort klart min engelska artikel äntligen. Förhoppningsvis är den formell och oladdad med mina åsikter men jag förväntar mig inte annat än att den är fylld utav röda sträck då jag får tillbaka den efter rättning. Jag har verkligen uppat mitt game sedan jag började på Strömbäck. Jag brydde mig inte speciellt mycket förut om varken betyg eller närvaro, jag nöjde mig alltid med ett G, men nu vill jag verkligen försöka få VG iaf, eller en 3 eftersom vi har ett betygssystem ifrån 1-4 på folkhögskolor. Systemet fungerar annorlunda gentemot grundskola och gymnasium.

Helgen har annars varit full av prövningar och belöningar. Jag har övningskört med min pappa både igår och idag och jag känner att jag börjar få kläm på det. Jag var väldigt hungrig igår men jag undvek all frestelser och idag känner jag inte ens ett sug efter mat.

Gårdagen var great. Jag fyndade skjorta, kavaj och en lite finare tröja på Myrorna. Jag kunde även hämta ut mitt paket från Blue fox. Då jag rensade garderoben hos mamma testade jag flera plagg som jag sett gräslig ut i förut men nu hade flera ut av dem potential. Jag tar kanske lite bilder imorgon och gör kanske oordning dom i photoshop.
Jag är så glad eftersom att jag har fått Photoshop. Mamma hade en äldre version av Adobe och Open office på sin bärbara hårddisk. Och jag var i desperat behov av båda. Nu behöver jag inte sätta mig på skoldatorerna längre då jag ska skriva en uppsats eller dylikt. Med Photoshop kommer jag snart fixa till min header här på bloggen och fixa till bilder som är i desperat behov utav det. Jag ägna dom följande tre-fyra timmarna att packa upp min väska och pyssla. Jag känner mig väldigt pigg just nu, jag antar att det är ketosen och det faktum att jag sov till ett idag som gör det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0