00 - talets bästa indie rock plattor (band)

Jag älskar att göra listor och specciellt musiklistor. Jag tänkte först att jag skulle göra en lång lista med alla mina favoritskivor från det gångna årtiondet men jag förstod ganska snart att det skulle bli rätt svårt att placera dom rättfärdigt. Det fich mig att bestämma mig för att göra en massa listor ifrån olika genrer och olika kategoriseringar. Jag Måste väll erkänna att jag inte lyssnat så mycket på Indie innan 2004 så från 00-04 är det ganska sparsamt.

25. Phoenix - Wolfgang amadeus mozart
24. Wolf Parade - Apologies too the queen Mary
23. Yach - See mystery lights
22. Jay reatard - Blood visions
21. White stripes - white blood cells 
20. Dirty projectors - Bitte orca
19. Deerhunter - Microcastle
18. Fleet foxes - Fleet foxes
17. Comet Gain - City fallen leaves
16. Grizzly bear - Yellow house
15. Babyshambles - Down in albion
14. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
13. Band of horses - Cease to begin
12. Arcade fire - Funeral
11. Rilo Kiley ä- Blacklight
10. Yeah yeah yeahs - Fever to tell
9. The strokes - This is it
8. Libertines - Up the bracket
7. Css - Cansei de ser sexy
6. The Shins - Oh invented world
5. The Unicorns - Who will cut you´re hair when you´re gone
4. Vampire weekend - Vampire weekend
3. Death cab for cutie - Plans
2. White stripes - Elephant
1. Animal Collective - Merriweather post pavillion










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0