Acid wash - ett enkelt sätt att fövandla ett tråkigt plagg

Just nu väntar jag på att skölja ut två t-shirts som jag har sprayat med klorin. Jag hoppas på ett coolt resultat.
Jag har redan hunnit göra en långarmad tröja. Jag hadde ett linne, en t-shirt och en långarmad tröja , de har alla tre legat stilla i garderoben ett bra tag och genom att göra på det här sättet ger man dom ett nytt liv.
Jag såg en tjej som gjort en så snygg t-shirt och jag tänkte göra likadant.

Det du behöver är ett plagg, klorin och ett par diskhandskar. Man bör använda ett badkar eller åtminstone ett handfat då man gör det här. Man blöter tröjan(eller vad det nu är man vill ha) i vatten, vrider ut vattnet, lägger ut tröjan och skvätter på med den mängd klorin man vill ha, gnugga kanske lite grann och låt det ligga i 10 minuter eller då man börjar se en färg man gillar. Sen sköljer du ut plagget ordentligt och kastar in det i tvättmaskinen.
Det är först då plagget har torkat som du ser resultatet. Tänk på att vara försiktig med klorinen, behåll handskarna på hela tiden och akta kläder och saker runt omkring dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0