Ack, Sundbyberg

Ny favoritlåt är Ack, Sundyberg med Oskar Linnros (Kihlen). Jag blev ett fan av Snook först förra våren då jag började lyssna in mig rejält på den svenska hip-hopen. Innan det hade jag alltid varit tveksam till deras musik eftersom de har alltid varit så mainstream i mina ögon. Men då jag förstod att dom var ganska respekterade inom hip-hop Sverige så vågade jag börja lyssna. Jag är en bandwagon rider i vissa fall och det skäms jag för. Men jag gillar verkligen hans nya solo singel. Att han kan sjunga har jag hört förut, liksom min svenska favorit rappare Afasi. Den musik han gör är popmusik med soulreferenser och inte hiphop. Det låter mer som Joel Alme än Snook. Han är en fantastiskt låtskrivare och musiker för han har skrivit all text och musik helt själv. Jag längtar verkligen till skivan kommer i vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0