Immunförsvaret from god

I huset där jag bor i strömbäck delar jag kök, vardagsrum, tvättstuga och hall med sju personer. Det är inte konstigt att man  kan bli sjuk då och då, men inte jag inte. Mina husvänner har alla haft förskylningar och diverse problem, men jag har hållt mig frisk hela tiden. Jag har alltid varit frisk i princip, har jag varit sjuk så har det oftast varit magsjuka. Dom gånger jag varit förskyld eller riktigt sjuk är få, bara två tre gånger om året. Jag låtsades ofta vara sjuk då jag gick högstadiet och gymnasiet, för att slippa gå dit eftersom jag tyckte det var så jobbigt. Mitt goda immunförsvar beror nog på min uppväxt, först och främst har vi aldrig varit specciellt renliga i min familj, det har inte sett ut som en svinstia men det har alltid legat grejer framme på ytorna runt om i hemmet.
Damm finns det sjukt mycket utav liksom fläckar på golvet och smulor på bordet. En annan anledning kan vara att min mamma alltid varit sjuk. Hon har haft leverproblem och tarmproblem och opererats ett antal gånger under min uppväxt, senaste operationen så bytte hon lever. Så till motsats till mig har hon alltid haft problem och i och med medicinering osv så har hon alltid haft dåligt immunförsvar. Förskylningar, influensa, urininfektioner, utslag ja i princip alla saker man kan ha. Jag har slutat vara rädd för att smittas hemma av mamma för jag är inte ett orolig för att smittas för jag kan inte komma ihåg att jag har blivit smittad nångång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0