Måndag 18/1 ca 13,00

Jag halvsitter i en sjukhusäng just nu och jag skriver med Word eftersom jag inte hittar något vettigt trådlöst nätverk att koppla upp mig. Jag hittade visserligen två men det ena verkar vara en scam och den andra verkar vara helt omöjlig för non- student att ta sig in på. Så detta är förmodligen en dag gammal text. Anyways jag var här på sjukhuset kl 7 imorse, jag var både trött och nervös, det senare visade sig i hyperaktivitet och ilska. Jag fick lite lugnande och rullades ganska snart in i operationssalen, sen minns jag i princip ingenting tills jag vaknade upp på uppvaket.  Jag fick lite saft och en tidning att läsa tills de tyckte att jag kunde rullas upp till vårdavdelningen.  Jag har hunnit ha två besökare: Mamma och Linn. Det är ganska trevligt att Linn jobbar på sjukhuset, så hon kan komma och hälsa på mig så enkelt som hon gjorde.  Hon är en av mina äldsta kompisar, och även om vi inte träffas på ett par månader ibland så har vi lika enkelt att falla in i ett samtal med varandra som om vi träffats dagen innan. Mamma hade varit på sjukhuset över natten så att komma och hälsa på mig var inga större problem för henne. 

Jag kände inte av smärtan något tidigare men nu har det börjat göra lite ont. Men det är väl det att bedövningen ha börjat avta, och smärtmedicin kan aldrig ersätta bedövning . Jag får Alvedon och Tradolan  mot smärtan, fast bara en gång var 6:e timme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0