Nyårs löfte : Bli en Milkoholic

Jag har alltid varit facinerad av min kompis Annas mjölk drickande, ända sen vi var barn har hon föredragit mjölk före Coca cola och annan läsk. För en månad sen ungefär så var jag och hälsade på henne, Linn och Lars -Erik och ännu en gång tömdes 2-3 mjölkpaket om dagen. Inte bara av Anna utan även av Linn, Lars-Erik och mig. Jag anlände onsdagen den 2 december och vi gick på Spy bar samma kväll. När vi gick därifrån halv 5 på morgonen var ett stopp på seven eleven självklart, men istället för att köpa en coca cola till pizzan som jag brukar blev det en liter mjölk.
Och jag fick ganska många blickar från folk omkring mig då jag halsade mjölk såsom man brukar halsa läsk, vatten eller alcohol. Jag är glad att den killen jag hade spanat in hela den kvällen stirrade förundrat på mig.
Dom följande dagarna drack jag mycket mjölk, man blir som man lär så att säga. När jag kom tillbacka till Umeå så föll jag in i mina gamla mönster med Coca Cola igen . Jag vill verkligen sluta dricka Coca cola annat än vid som tillfällen man äter ute, blir bjuden osv.

Jag vill byta ut Coca Colan mot mjölk utav två skäl.

1. Tänderna har brytits ner rejälj och emaljen har börjat förvinna en hel del och jag vill sluta innan det börjar synnas på dom, eftersom jag har ganska snygga tänder. Jag ar lätt att få hål men mina tänder är snygga, och tre olika tandläkare har varnat i två år.

2. Min vikt ligger på ungefär 68 och jag vill ner till 58 - 60 innan jag kan känna mig nöjd. Slutar jag dricka läsk kommer jag förmodligen att börja rasa i vikt eftersom jag dricker upp en 1,5 liters dricka på två dagar.

Så att bli en milcoholic blir mitt enda nyårslöfte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0