En ovanlig dag

Dom flesta dagar är vanliga, minnet av dem bleknar snabbt. Idag är det ingen sådan dag. Varför då då, jo när jag åkte tillbacka till strömbäck efter ännu en värdelös eftermiddag på stan så fick bussen soppatorsk. Hur i helvete kan en buss få soppatorsk. Busschauffören sa att han aldrig varit med om det någonsin i sin 33 - åriga karriär. Jag om de resterande passagerarna satt och pratade i väntan på räddning. Det var speciellt jag och en äldre kvinna som som samtalade, en väldigt sympatisk kvinna. Då vår skjuts kom ca 20 minuter efter att bussen stannat fick vi åka med ägaren till bussbolaget. Alla vi som suttit fast i bussen fick skjuts hem hela vägen hem. Jag slapp gå från vägen vilket var väldigt skönt eftersom jag frös så mycket. Jag har varit och solat ikväll eftersom jag tycker att jag får bättre hy utav det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0