Trapped

Jag befinner mig i Sthlm just nu, och detta är just nu helt ofrivilligt, Jag har fått vinterkräk sjukan. Det är i alla fall det jag ska säga till flygbolaget. Jag är så fruktansvärt arg på mig själv, varför lyckades jag inte stiga upp i morse.  Jag hade ställt klockan kl 10 och jag gick och la mig kvart i ett. Kan jag inte lyckas göra någonting rätt eller. Jag kommer nu missa två skoldagar. Jag har i alla fall med mig en engelsk bok jag kan börja läsa till engelskan. Jag måste helt enkelt läsa den känner jag. Jag har så mycket skolarbeten jag ligger efter med och det ligger som en press på mig känns det som. Jag ska spendera nästa helg på strömbäck tror jag, för att jag måste få lungn och ro med mina skolarbeten helt enkelt.
Jag kan inte säga annat än att jag har haft väldigt roligt i Stockholm. Jag och Mamma började vår Stockholms resa med att äta på Hötorgs hallen. Vi åkte sedan till söder för att ta hand om mina kusiner  (sysslingar) Felix och Tobias. Jag tyckte det var riktigt trevligt att vara med pojkarna, men det var skönt att komma iväg dagen efter. I går åkte jag till Fruängen och väckte Anna. Hon gjorde i  ordning sig och vi for i väg till Östermalm för att hitta Urban Outfitters. Det var en av de vackraste affärerna jag varit inne i men kläderna jag såg föll mig inte riktigt i smaken. Anna och jag gick därefter för att finna Antikt, Gammalt och Nytt. Jag gick dit beredd på att affären skulle vara trång och personalen otrevlig. Både stämde och båda chockerade mig en hel del trots att jag visste om det. En av männen visade en sådan arrogans att jag bara ville slå till honom. Anna och jag var båda glada att komma därifrån. Vi gick mot t- bannan då vi hörde flera skrik. Vi stannade och upptäckte ett demonstrationståg som kom gående längst gatan , mitt på den trafikerade gatan. Det var en vänster kollision som höll en demostration på Östermalm. Fan va klock-rent  tyckte Anna och jag. Vi blev sjukt glada att se detta på den platsen. Sedan åkte vi till T- centralen och gick på lite mer vanliga affärer. Jag hittade en jeans kjol på Topshop som jag köpte och en klänning på American Appeal jag inte köpte. Jag var denna lördag besatt av att hitta Beyond Retros nya lokaler. Jag gjorde det då Anna åkt hem för att sova och göra sig i ordning för jobbet. Jag frågade två tjejer som sa att det låg mycket längre upp på Drottning gatan. Det låg förbi Olof Palmes gata och upp mot Strindbergs museet. Jag hittade äntligen dit och spenderade en och en halv timme på att leta kläder. Jag höll på och provade och köpte slutligen en satin jacka, en t-shirt, två sjalar en väska och en påse blandade knappar allt för 450 kr. Jag tog mig sedan till hemköp köpte lite mat och sen for jag ut till Fruängen. Jag hyrde två filmer och köpte en glödlampa på fruängens centrum. Och sen åt jag och såg på filmerna. Jag önskar nu att jag bara hyrt en utav dom eftersom att jag skulle ha mer pengar då. Jag har ungefär 50 kr varav 30 är till tunnelbana, då ska 20 kr räcka till allt jag behöver till dess.  Under dessa förutsättningar är det verkligen inte kul att befinna sig i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0